Köpvillkor

Broderishoppen säljer produkter med leverans världen över.

Beställningar tas enbart emot via Broderishoppen.se. För att du skall känna dig trygg i ditt köp är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice på info@broderishoppen.se om du har frågor om din beställning.

Efter att ha beställt från Broderishoppen.se förbinder du dig att bevaka din e-mailadress då all kommunikation rörande din order sker via e-mail. Leveransavisering sker via sms om du angett ditt mobilnummer.

Broderishoppen reserverar sig för slutförsäljning, förseningar, tekniska problem och felaktig artikelinformation. Broderishoppen förbehåller sig rätten till prisändringar utan föregående avisering. Därtill förbehåller vi oss rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger.

Priser och betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.

Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

Priserna på våra produkter anges i svenska kronor inklusive 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering.

Priset som var aktuellt vid beställningstillfället är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

I kassan kan man se det totala priset inklusive moms och eventuell fraktkostnad. I kassan hittar du också fullständiga frakt- och betalningsvillkor.

Fraktsätt

Broderishoppen levererar för närvarande enbart med PostNord. Du får dina varor inom 2 veckor.

Försening och delleverans

Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland kan dessvärre förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Om en produkt inte kan levereras i tid skickar vi ett mail med information till dig. Har du beställt flera produkter i en och samma order skickar vi de produkter vi har fått in. Drabbas vi av förseningar brukar det inte röra sig om många dagar. När produkten har nått oss prioriteras den i packningen och skickas så snart som möjligt vidare till dig.

Ångerrätt och retur

Du har rätt att ångra och avbeställa din beställning så länge du inte har djur. Vi på Broderishoppen kan inte ta en vara i retur om du har djur just pga allergier. Så beakta detta med respekt. Är dock varan obrukbar på något vis så självklart tar vi varan i retur.

Att returnera en helt fungerande vara bekostas av köparen, är varan obrukbar, trasig. bekostas ersättningsvara av Broderishoppen.

För ej uthämtade brev eller paket tar vi ut en avgift som för närvarande är på 149 kr för kostnaderna för vår administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Reklamation

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Broderishoppen eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Broderishoppen har givit, kan varan reklameras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Broderishoppen ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts. Broderishoppen förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.

Övrigt

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. För frågor kring innebörden av ovanstående eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, kontakta oss här.

Personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i sådana fall via epost info@broderishoppen.se